Soft CRM în afaceri

Devino programator!

Importanța unui soft CRM în afaceri

Un soft CRM (customer relationship manager) reprezintă un ecosistem de management a relațiilor între compania ta și clientul sau potențialii tăi clienți. De ce este important acest ecosistem? Acesta stă la baza relației cu un client, îmbunătățind-o gradual (follow-up, task-uri, idei de îmbunătățire, automatizare etc) și menținându-i gradul de satisfacție ridicat.

CRM-ul este, grosso modo, un sistem complex sau un tool care poate ajuta ca diferite departamente care există într-o companie să comunice eficient, să aibă o productivitate mai bună și o reducere a costurilor semnificativă.

În același timp CRM-ul ajută enorm în a satisface nevoile mai multor departamente de la marketing, la vânzări, business development, până la recrutare sau customer service.

Dar concret, cum te ajută un CRM în afacerea ta?

În primul rând un CRM adaptat afacerii tale te va ajuta să găsești noi clienți, să le câștigi încrederea prin profesionalismul de care dai dovadă. Un sistem CRM va colecta informații prețioase cu privire la afacerea clientului tău (de la website, e-mail, telefon, informații din social media precum și alte date ce pot fi obținute online). Totodată un astfel de tool organizează informația astfel încât să înțelegi mai bine nevoile clientului.

În al doilea rând, având obținută informația extrem de prețioasă, poți trece la acțiuni propriu-zise accordingly. CRM-ul aduce în acest context o conversie a lead-urilor de până la 30%, productivitate în vânzări mai mare cu până la 35% unde mai adăugăm și un indice de satisfacție crescut al clienților cu peste 35%.

În același timp o astfel de soluție te ajută să te organizezi overall mult mai bine la nivel macro, organizațional, eliminând task-uri repetitive precum înregistrarea de date în fișiere de tip excel partajat, unde informațiile se pot pierde și ore bune de muncă vor fi fost în zadar. Practic, un sistem CRM te va ajuta să elimini inevitabilele erori umane care apar în lucrul cu fișiere partajate. Un tool CRM te va ajuta să gestionezi mai bine orice task apărut cât și follow-up-ul aferent, atât de necesar pentru păstrarea unui grad ridicat de satisfacție a clienților.

Un sistem soft CRM poate ajuta o afacere și din perspectiva proceselor care, odată cu structurarea unor task-uri, vor fi îmbunătățite prin noi practici distribuite la nivel de echipe (best practices, noi Modus Operandi etc).

Un ultim avantaj ar fi cel ar reducerii de costuri + standardizare prin salvarea a zeci sau poate a sute de ore de muncă per departament prin eliminerea gestionării manuale a unor task-uri, procese etc. În acest fel se poate remarca deci și faptul că va crește gradul de colaborare în rândul departamentelor, fiecare căpătând o viziune de ansamblu asupra afacerii, fără a se mai pierde în detalii care, uneori, sunt nesemnificative și care tind să mănânce timp prețios care ar putea fi folosit în alt mod (în process improvement, în R&D – research and development, de exemplu).

Te-ai convins? Ești gata să dai o șansă unui tool CRM și să vezi cum afacerea ta devine mai eficientă, mai productivă, mai bine definită?

TOP